Procedurer og regler for leje af fælleslokalet for ”Fælleshusforeningen Udsigten 1+2”
Lokalet Fælleslokalet er beliggende Margretheholmsvej 76, 1432 København K i stueetagen. Lokalet tilgås via egen indgang.
Brandmyndighederne har godkendt lokalet til 49 personer. Dette antal må ikke overskrides.
Lokalet har faciliteter og borddækningsservice til 49 personer. Inventarliste udleveres ved indgåelse af aftale.
Der findes faciliteter og køkkengrej til almindelig madlavning og servering. Endvidere findes i depot bag køkken: køkkenklude, rengøringsklude, viskestykker, duge, håndklæder, vasketabs, sulfo, rengøringsmiddel, støvsuger, gulvmoppe, affaldssække mv.
Hvem kan bruge lokalet?
Medlemmer af ”Fælleshusforeningen Udsigten 1+2”, dvs. de 130 ejere af lejligheder på Margretheholmsvej 56-74, 1432 København K kan indgå brugsaftale, jf. vedtægterne for Fælleshusforeningen Udsigten 1+2. Brugsaftalen kan ikke indgås på andres vegne. Den, der har underskrevet brugsaftalen, er ansvarlig og skal være til stede under arrangementet.
Hvad koster det?
- Privat arrangement fredag-søndag, helligdage, eller Nytårsften koster 1.500 kr. pr. døgn. Beløbet dækker forbrugsomkostninger, vedligehold og administration - hertil kommer et depositum på 1.000 kr., som refunderes straks efter arrangementet er afsluttet, såfremt brugsaftalens bestemmelser er opfyldt.
- Lokalet kan reserveres til kr. 800,- for enkelte timer, en dag eller aften i hverdage. Kontakt bestyrelsen for nærmere aftale.
- Åbne arrangementer, som bliver annonceret for alle beboere (ejere) kan afholdes uden beregning. (Eksempelvis debatmøder, temaaftener, foredrag vinsmagning og lign.)
Hvordan laves reservation og aftale?
Lokalet kan reserveres op til [18] måneder, før arrangementet skal finde sted.
For reservation sendes en forespørgsel via
online booking. Når forespørgslen er bekræftet, udfærdiges en brugsaftale for det ønskede arrangement. Aftalen er først bindende, når den er underskrevet af begge parter (bruger og ”Fælleshusforeningen Udsigten 1+2”) OG når der er indbetalt et registreringsbeløb på DKK 500,- til foreningens konto.
Senest 4 uger før arrangementets afholdelse, indbetales restbeløbet på 1.000 kr. plus depositum. Beløb indbetales til ”Fælleshusforeningen Udsigten 1+2” konto: 2253 0729377139
Hvad omfatter Brugsaftalen?
Brugen omfatter alene fælleslokalet, inkl. toiletter mv. samt inventar og service som aftalt.
Det forudsættes, at lokalerne afleveres i ordentlig og rengjort stand. Opvask skal være foretaget, så den næste bruger kan anvende service uden yderligere afvaskning. Køleskabe, kaffemaskine, kogeplader, ovn og mikrobølgeovn skal også være rengjorte. Misligholdes denne forpligtigelse, vil lejeren blive debiteret de eksterne omkostninger, der er forbundet med den fornødne ekstra oprydning, rengøring og/eller opvask.fornødne ekstra rengøring og/eller opvask. Senest en uge efter arrangementet foretages slutafregning for eventuel ekstra rengøring samt skader og mangler på inventar og service iht. den udleverede inventarliste.
Hvornår kan lokalerne tages i brug?
Med mindre andet er specielt aftalt, står lokalerne til disposition fra kl. 12.00 på udlejningsdagen til kl. 12 dagen efter udlejningsdagen. Nøgle til lokalerne udleveres af bestyrelsen.
Brug og ansvar
Brugeren modtager lokalerne i rengjort stand. Borde og stole er opstillet i almindelig standardopstilling. Brugeren kan foretage en anden bordopstilling - dog skal borde/stole afleveres i standardopstilling. Det er ikke tilladt at anvende søm, skruer, tegnestifter, tape og lignende i vægge, på gulve, døre, borde og stole mv. Enhver ændring af installationerne i lokalerne er forbudt.
Rygning i lokalerne er forbudt. Derudover skal man være meget opmærksom på omgang med ild bl.a. i.fm. brug af stearinlys.
Brugeren er ansvarlig overfor myndighederne med hensyn til sammenkomstens art, og der må ikke holdes arrangementer, der er i strid med foreningens vedtægter eller i øvrige gældende lovgivning/regler.
Den til enhver tid gældende Husorden for Blok 1 skal overholdes (bilagt). Det indskærpes, at der skal udvises respekt for lokalet og dets omgivelser. Dette inkluderer også at fester skal varsles 1 uge i forvejen og der skal opretholdes et støjniveau, der ikke er til gene for de omkringboende. Alle døre og vinduer holdes lukkede ved afspilning af musik og ved støjende adfærd efter kl. 23:00.
Når brugsperioden slutter
Aflevér fælleslokalet som du selv ønsker at overtage det. Dvs. inden lokalerne forlades påses det at;
- borde, køkkenoverflader mv. er afvaskede sofa og puf støvsuget
- Møbler er sat på plads, som da lokalet blev modtaget
- gulve er vasket rene
- toiletter, vaske mv. er rengjorte og toiletspande er tømt
- køkkenapparaturer er tømt og rengjort
- alt lys og elektriske apparater er slukket
- rengjort service er sat på anvist plads
- viskestykker, håndklæder, duge, klude, gulvmoppe mv. er vasket og lagt tørret på plads i depot
- eventuelt ødelagt service er sat frem på køkkenbordet
- alle døre er låst og vinduer er lukkede
Som nævnt ovenfor afleveres nøglen retur senest kl. 12.00 dagen efter arrangementet efter nærmere aftale.
Skader/erstatning
Brugeren (underskriver af brugsaftalen) er erstatningspligtig for alle skader, der er forårsaget i udlejnings-perioden. Herunder ituslået service, skader på lokaler, inventar, tilbehør, installationer samt tyveri fra lokalernes tilbehør i udlejningsperioden.
Eventuelle ekstra regninger/erstatningskrav opkræves ved afregning.
Vi tilstræber, at vi alle får glæde af fælleslokalet i mange år fremover.
Pas godt på det og god fornøjelse!